תכנון אדריכלי

אחרי שחסכתם שקל לשקל והחלטתם לשפץ את הדירה שלכם או לבנות דירה משלכם. רגע לפני שאתם מתחילים לחלום בגדול אנו ממליצים לכם להיעזר באדריכל המתמחה בתכנון אדריכלי אשר יאפיין יחד איתכם את הצרכים שלכם וילך איתכם יד ביד עד הגעה לתוצאה הרצויה. אנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות אודות תכנון אדריכלי – אנשי המקצוע של מלכה אדריכלים פה על מנת לעשות לכם סדר.

מה זה תכנון אדריכלי?

לפני שנתחיל לדבר על הגשמת החלום הגדול מוטב שנבין מה הוא תכנון אדריכלי ומה הם התהליכים המתבצעים במהלך תכנון אדריכלי. כאשר אנחנו מדברים על שיפוץ דירה, בניית דירה חדשה ואף אפילו הוספת חדר בודד אין מן הנמנע שנצטרך להיעזר באדריכל המתמחה בתחום. 

במהלך התכנון האדריכלי אנו למדים כי האדריכל מגיע אל הנכס שלנו, מאפיין את השינויים אותם אנו רוצים לעשות ובודק האם ניתן לבצע אותם במבנה. מטרתו של האדריכל לבדוק כי המבנה אשר יבנה יהיה בנוי הן בצורה חוקית והן בצורה פונקציונאליות, בטיחותית ועיצובית.

מה הם שלבי התכנון האדריכלי?

לאחר שהבנתם מה הוא תכנון אדריכלי הגיע הרגע שלכם לפנות אל אדריכל המתמחה בתחום. בשונה ממה שניתן לחשוב פרויקטים אדריכלים דורשים מאיתנו לעבור מגוון רחב של שלבים עד הגעה לתוצאה הרצויה. האדריכל הינו חלק בלתי נפרד מן ההצלחה של שלבים אלו. בין היבטי התכנון האדריכלי אנו רואים:

  • שיחת היכרות ואפיון – בשלב הראשון של התכנון האדריכלי בעל המקצוע (האדריכל) יגיע להיפגש עם הנפשות הפועלות לשיחת היכרות בה ישמע את כל החלומות, הרצונות, הלבטים והשאלות שלהם. בפגישה זו אתם תזכו גם להכיר את האדריכל לשמוע על הניסיון, על הותק, על המוניטין ואף לראות עבודות אותן עשה בעבר. במהלך הפגישה הזו יסביר לכם האדריכל על כל התהליך מהשלב התכנוני ועד לגמר המלאכה ויעשה איתכם שיחת תיאום ציפיות.
  • תכנון ראשוני של הנכס – לאחר שהאדריכל הכיר אתכם ואתם הכרתם את האדריכל, הצפתם את כל השאלות, התהיות והרצונות שלכם אין מן הנמנע שהגיע הזמן של האדריכל להפוך את הפגישה שלכם לשפה עיצובית משותפת. במהלך התכנון הראשוני של הנכס האדריכל יקח אמדן של התקציב ורצונות הלקוח לצד מיידעים נוספים אותם קיבל במהלך שיחת ההיכרות ויצור שרטוט ראשוני המותאם בהתאמה אישית לצרכי הלקוח ולסביבת העבודה.
  • הדמיות תלת ממד – לאחר התכנון הראשוני יעבוד האדריכל על הדמיות תלת ממד אותן הוא יוכל להראות ללקוח. בשלב זה הלקוח חוזר לתמונה שוב ונפגש עם האדריכל, עוברים יחד על ההדמיות השונות – במהלכן מסביר האדריכל את הרציונל העומד מאחורי כל הדברים הן מבחינת סביבת מגורים והן מבחינת פונקציונאליות ונוחות. בשלב זה הלקוח זוכה לראות הדמיה ויזואלית ראשונה ולהביע את דעתו, לשאול שאלות ואף לבקש שינויים שונים בעיצוב.
  • הגעה אל התכנון האדריכלי הטוב ביותר ללקוח – לאחר מספר הדמיות תלת מימד, דגשים ותהיות רבות של הלקוח הגענו לשלב בו יושמו כל ההערות השונות ועומדת אל מול הלקוח הדמיה תלת ממדית של הבית החדש שלו. לאחר שביעות רצון מלאה מטעם הלקוח ממשיכים הלאה לשלבים הבאים.
  • השגת היתרי בנייה לצד אישורים רלוונטיים – לאחר התהליך שעברתם עד עכשיו ניתן לומר שאתם והאדריכל הפכתם כבר לחברים הכי טובים ואין מן הנמנע שאתם מדברים באותה שפה עיצובית. יחד עם זאת מיותר לציין כי זוהי רק תחילת המלאכה, לאחר שאישרתם את התוכנית האדריכל יפנה אל העירייה ו/או הרשות המוניציפלית הרלוונטית לשם בקשת היתר בנייה יחד עם התכנון האדריכלי המקיף אותו הוא הכין. במהלך בקשת היתרי בנייה לצד אישורים נוספים יצטרף המהנדס לצרף מגוון רחב של מסמכים לרבות – יועץ אינסטלציה, תוצאות מדיה, הערות שונות מטעם יועצי קרקע ואינסטלציה. לאחר שהגיש את כל אלו מחכים האדריכל והלקוח בקוצר רוח אל קבלת האישורים ותחילת העבודה.
  • יצירת תכנית עבודה מפורטת ומסודרת – כל היתרי הבניה והאישורים הרלוונטיים התקבלו. כעת נותר לאדריכל לבנות תכנית עבודה מפורטת לקבלן המבצע. בתוכנית זו יפורטו כל תהליכי הבנייה לרבות נקודות של מערכות חשמל, ריצוף, תאורה, פונקציונאליות ועוד.
  • יצירתיות ופתיחות לשינויים – בחיים כמו בחיים חייב להבין שהכל דינאמי, אדריכל המתמחה במלאכת אדריכלות ועיצוב יודע זאת ויהיה פתוח יחד איתכם לשינויים תוך כדי תנועה.
  • ליווי מלא ומקיף – לאורך כל התהליך מהשלב הראשוני ועד גמר העבודה של הקבלן ילווה אתכם האדריכל ויפקח על תהליכי הבנייה במטרה לראות שהכל הולך וממשיך כמתוכנן. חלה על האדריכל אחריות גדולה מאחר והוא זה שאישר את התוכנית.

כמה עולה תכנון אדריכלי?

תכנון אדריכלי איננה מלאכה פשוטה ודורשת מקצועיות, ידע ומיומנות. אנשים רבים הניגשים למלאכה תוהים כמה יעלה להם תכנון אדריכלי מלא לצד ליווי על תהליכי הרישוי ופיקוח על הבנייה. כאשר אנחנו מדברים על מחיר של תכנון אדריכלי אנו רואים מגוון רחב של היבטים המשפיעים בצורה ישירה על התכנון החל מגודל הנכס, הצרכים של הלקוחות, המוניטין והניסיון של בעל המקצוע והיבטים נוספים.

אנו ממליצים לכם לגשת אל שיחת אפיון ראשונית בה תזכו להכיר את האדריכל והוא אותכם, במהלך השיחה תשאלו את כל השאלות הרלוונטיות, תדונו על תקציבים ועלויות ותהיו חכמים הרבה יותר.

מה חשוב לדעת לפני שפונים לחברה לתכנון אדריכלי?

כאשר אנחנו פונים לחברה לתכנון אדריכלי עלינו לבדוק כי החברה עובדת יחד עם כל הרישיונות הרלוונטיים וההיתרים המסכימים לה לבצע תכנון לצד עבודות אדריכליות. כמו כן, מאחר וחיפוש קטן במנועי החיפוש מוביל אותנו אל אין ספור בעלי מקצוע אנו נרצה לעבוד אך ורק עם חברה המתמחה בתחום, בעלת ניסיון, מוניטין ו-ותק.

למה עושים תכנון אדריכלי רק עם בעל מקצוע מומלץ?

תכנון אדריכלי צריך להיעשות אך ורק עם בעל מקצוע. כאשר אתם ניגשים אל תכנון אדריכלי אתם מתכננים את הנכס שלכם – הן מבחינה עיצובית, הן מבחינה פונקציונאלית והכי חשוב מבחינה בטיחותית. 

אף אחד לא רוצה לסכן את עצמו, את הקרובים אליו ואת הסביבה בה הוא חי. בעל מקצוע המתמחה בתחום ידע איך לגשת אל הפרויקט שלכם בצורה נכונה, באפיון מלא לצרכים שלכם תוך כדי שהוא מלווה אתכם לאורך כל התהליך בכל הפרוצדורות השונות.

כמו כן, בעל מקצוע מומלץ בעל ניסיון, ותק, מוניטין ותיק עבודות הוא אחד שראה דבר מימיו וידע גם איך לגשת ביצירתיות אל נושאים העולים במהלך התכנון האדריכלי ועבודת הקבלן.

תכנון אדריכלי – מלכה אדריכלים

מלכה אדריכלים הינו משרד אדריכלים ומעצבים פנים עם ותק של למעלה מ – 2 עשורים. במהלך השנים המשרד ניהל מגוון רחב של פרויקטים אדריכלים הן לשוק העסקי והן לשוק הפרטי תוך כדי הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר, דגש על תכנון אדריכלי נכון, עיצוב פנים ופיתוח סביבתי.

אנו מזמינים אתכם לבחור נכון – זה הזמן לבחור מלכה אדריכלים.